mięśnie dna miednicy po porodzie

Przeważnie z przeszkodami z mięśniami dna miednicy borykają się damy po porodach, ale zdarzają się też mężczyźni, jacy diagnozowani są w taki sposób. Mięśnie te przede wszystkim odpowiadają za możliwość wstrzymywania potrzeb fizjologicznych. Nawet w czasie silnego parcia na pęcherz, mięśnie dna miednicy muszą poradzić sobie z tym kłopotem. Jeśli niemniej jednak na skutek większego wysiłku, czy też kaszlu i śmiechu zdarza się nietrzymanie moczu, konieczna jest ich fizjoterapia.

Mięśnie dna miednicy

Okazuje się, że to właśnie dzięki dobrym ćwiczeniom można bardzo ekspresowo powrócić do zdrowia oraz pełnej sprawności. Przekonują się o tym naturalnie kobiety po porodach naturalnych i cesarskim cięciem, które uczęszczają na fizjoterapię. Niezwykle istotne jest, żeby ćwiczyć regularnie, najporządniej na co dzień. Wtedy wolno liczyć na de facto imponujące efekty.
Jest możliwość wzmacniania mięśni dna miednicy pod okiem fizjoterapeuty, bądź samodzielnie w warunkach domowych. Na tę drugą szansę decyduje się większość pacjentów, u jakich zdiagnozowano problem. W jaki sposób może się wykonywać takie ćwiczenia, aby były jak najbardziej skuteczne?
Na początek zaleca się proste ćwiczenie, jakie polega na skurczeniu oraz rozkurczaniu mięśni. Najprawidłowiej robić to w pozycji leżącej, a z w pewnych momentach także w stojącej. Przerwa między skurczami powinna trwać dwa razy dłużej niż one same. Najodpowiedniej jest przytrzymywać skurczone mięśnie po kilka sekund i rozluźniać je swobodnie. Rekomenduje się wykonywanie dziesięciu powtórzeń w trzech seriach w ciągu dnia.
Należałoby nie zapominać o tym, że pośladki, uda i brzuch podczas ćwiczeń powinny być całkiem rozluźnione. Najważniejsze jest samo podnoszenie dna miednicy i opuszczanie go. Powietrze winno być nabierane przed skurczem, a następnie wypuszczane podczas rozkurczania mięśni, powoli. Istotne jest, żeby nie wstrzymywać oddechu.
Pierwsze efekty muszą pojawić się już po około sześciu tygodniach codziennych ćwiczeń. Kiedy pojawi się już wyraźna poprawa, wówczas można zmniejszyć częstotliwość do jednej lub ewentualnie dwóch serii, lecz najlepiej nie rezygnować z takich ćwiczeń. Dużo osób przyznaje, że dzięki treningowi udało im się odzyskać dawne zdrowie i sprawność seksualną. Dotyczy to również mężczyzn, którzy nieraz wstydzą się mówić o swoich kłopotach bardziej niż kobiety, których kłopot ten dotyczy o wiele częściej. Jeżeli tylko pojawia się kłopot i samodzielne ćwiczenia w warunkach domowych nie dają słusznych efektów, najlepiej skonsultować się z lekarzem. Być może zleci on fizjoterapię pod okiem profesjonalisty.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *